FAQ

Dla kupujących

Czy Patyna jest właścicielem lub ma dostęp do sprzedawanych przedmiotów?

Nie – właścicielami wszystkich przedmiotów prezentowanych na łamach Patyny są Sprzedawcy. My zapewniamy im platformę do prezentacji swojej oferty i pośredniczymy w transakcji między Tobą a Sprzedawcą.

Poszukuję konkretnego przedmiotu. Czy pomożecie mi go znaleźć?

Spróbujemy:) Prześlij dokładny opis i / lub zdjęcia poszukiwanego przedmiotu na adres [email protected].

Jak mogę skontaktować się ze sprzedawcą, aby dowiedzieć się więcej o przedmiocie?

Dane kontaktowe do Sprzedającego otrzymujesz w komunikacie, wysłanym po sfinalizowaniu transakcji.

Przed transakcją, kontakt pomiędzy Tobą a Sprzedającym odbywa się za pośrednictwem Patyny. Prośby o dodatkowe informacje o przedmiocie kieruj na adres [email protected] – odezwiemy się do Ciebie w przeciągu 24 godzin. W wiadomości umieść link do ogłoszenia, którego dotyczy zapytanie.

Czy mogę zarezerwować przedmiot?

Niestety, ze względu na duże zainteresowanie ofertą Patyny nie prowadzimy rezerwacji przedmiotów w niej dostępnych. Możesz zarezerwować przedmiot na dwie godziny, dodając go do koszyka.

Ponieważ nasze przedmioty występują w jednym egzemplarzu, prosimy o usunięcie przedmiotu z koszyka, jeśli zrezygnujesz z chęci jego zakupu. Dzięki temu nie zwalniasz jego blokadę i uszczęśliwisz kolejnego chętnego :)

Jak długo przedmiot znajduje się w koszyku?

Przedmiot jest zablokowany w koszyku potencjalnego kupującego przez 2 godziny. Jeśli w tym czasie nie zostanie kupiony, automatycznie wraca do oferty Patyny.

Czy cena w ogłoszeniu z kilkoma sztukami dotyczy jednej sztuki czy kompletu?

Nie, cena podana w ogłoszeniu jest ceną wszystkich przedmiotów w nim prezentowanych. Informacja na temat liczby przedmiotów może znajdowac się w tytule przedmiotu, jego opisie lub w rubryce “Liczba sztuk” w metryce przedmiotu pod opisem.

Uwaga: “Liczba dostępnych przedmiotów”, widoczna przy nazwie Sprzedawcy na stronie ogłoszenia NIE JEST liczbą przedmiotów dostępnych w ogłoszeniu – wskazuje na liczbę wszystkich ogłoszeń Sprzedawcy, opublikowanych na łamach Patyny.

Czy mogę kupić jeden egzemplarz z kompletu wystawionego w ogłoszeniu?

W celu ustalenia takiej możliwości skontaktuj się z nami, pisząc na adres [email protected]. W wiadomości umieść link do ogłoszenia, którego dotyczy zapytanie.

Czy mogę ustalić inny niż wymieniony sposób przesyłki?

Jest to możliwe, jednak każda zmiana sposobu wysyłki musi zostać potwierdzona przez Sprzedającego. Możesz ustalić ją po transakcji lub przed jej sfinalizowaniem za pośrednictwem Patyny.

Prośby i zapytania odnośnie wysyłki kieruj na adres [email protected]. W wiadomości umieść link do ogłoszenia, którego dotyczy zapytanie.

Czy muszę płacić kilka razy za przesyłkę wielu przedmiotów tego samego sprzedawcy?

Niekoniecznie. Wielu Sprzedających w opisach swoich ogłoszeń umieszcza infomację o obniżonym koszcie wysyłki kilku przedmiotów w ramach jednego zamówienia. Z reguły opłacasz wtedy jedynie najdroższą przesyłkę, a przy sposobie wysyłki pozostałych przedmiotów zaznaczasz “odbiór osobisty”.

Uwaga: obniżenie kosztu przesyłki kilku przedmiotów możliwe jest wyłącznie przy jednoczesnym zakupie kilku przedmiotów od tego samego Sprzedawcy.

Jeżeli masz wątpliwości, czy opisana opcja jest dostępna, skontaktuj się z nami, pisząc pod adres [email protected]. W wiadomości umieść linki do ogłoszeń, których dotyczy zapytanie.

Ile czasu czekam na przesyłkę?

Zgodnie z Regulaminem serwisu Sprzedający powinien wysłać zakupiony przez Ciebie przedmiot w ciągu trzech dni roboczych od momentu sfinalizowania zamówienia. Ze względu na wyjątkowe cechy przedmiotu (rozmiar, wagę lub wartość) czas dostawy może różnić się od regulaminowego – informację na temat terminu dostawy takiego przedmiotu znajdziesz w jego ogłoszeniu.

Po nadaniu przesyłki przez Sprzedającego otrzymasz komunikat, informujący o rozpoczęciu procesu dostawy. Czas dostawy po wysłaniu przedmiotu zależy od wybranego przez Ciebie sposobu wysyłki.

Czy możliwa jest wysyłka przedmiotu za granicę?

Wielu naszych Sprzedających zgadza się na wysyłkę za granicę, jednak ze względu na specyfikę niektórych przedmiotów nie zawsze jest to możliwe. Z uwagi na zróżnicowane koszty przesyłek zagranicznych, zależne od kraju docelowego, o możliwość wysyłki za granicę zapytaj pisząc na adres [email protected]. W wiadomości umieść link do ogłoszenia, którego dotyczy zapytanie i informację o kraju ewentualnej dostawy.

Co stanie się z moim zamówieniem w przypadku przerwania płatności?

Jeżeli dokonywałeś transakcji jako zalogowany użytkownik, zamówienie może zostać opłacone po przejściu na stronę “Twoje konto” i odszukaniu go w zakładce “Twoje zamówienia”.

Jeśli dokonywałeś transakcji jako niezalogowany użytkownik, ale uzupełniłeś dane w formularzu zamówienia, skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Zgodnie z Regulaminem serwisu zamówienie musi zostać opłacone w ciągu trzech dni roboczych – po tym czasie zostanie automatycznie anulowane.

Czy mogę anulować zamówienie?

Oczywiście – zamówienie może zostać anulowane zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie serwisu. Jeżeli zamówienie nie zostało opłacone – wystarczy przesłać e-mail z informacją o rezygnacji na adres [email protected]. W wiadomości umieść link do zamówienia, którego dotyczy zapytanie.

Jeśli zdecydowałeś się anulować zamówienie po jego opłaceniu – skorzystaj z formularza odstąpienia od transakcji dostępnego w naszym Regulaminie.

Wybrałem odbiór osobisty. Gdzie i kiedy mogę odebrać zakupiony przedmiot?

Po sfinalizowaniu transakcji (rozumianym jako opłacenie zamówienia) zarówno Ty, jak i Sprzedający otrzymacie komunikat z danymi drugiej strony transakcji. Sprzedający skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia formy, terminu i miejsca odbioru przedmiotu.

Wybierając odbiór osobisty zwróć uwagę na miasto Sprzedającego, podane w ogłoszeniu oraz na stronie Sprzedającego.

Dla sprzedających

Czy Patyna skupuje przedmioty?

Nie – właścicielami przedmiotów są Sprzedawcy. Patyna pośredniczy w transakcji pomiedzy Tobą a Kupującym.

Jakie warunki musi spełniać przedmiot, zgłaszany na Patynę?

W naszej ofercie prezentujemy przedmioty wyprodukowane w latach 1900-1999, o charakterze użytkowym lub dekoracyjnym oraz przedmioty wykonane z materiałów pochodzących z tego okresu. Szczególny nacisk kładziemy na wzornictwo powojenne, w tym polskie.

Przedmioty odświeżone lub po renowacji muszą nawiązywać do formy oryginału poprzez użycie podobnych tworzyw, kolorów i zastosowanie metod wykończenia.

Przedmioty powinny być sfotografowane na jednolitym tle i w dobrym oświetleniu.

Opisy przedmiotów powinny być rzetelne i zgodne z prawdą oraz zawierać informacje o ewentualnych usterkach.

Czy wystawiany przedmiot może być odnowiony / odświeżony?

Oczywiście. Zależy nam na renowacji zgodnej z zamysłem projektanta oraz duchem epoki. Użyte materiały, kolorystyka oraz stosowane techniki wykończenia powinny być w miarę możliwości zgodne z pierwotnie zastosowanymi lub w udany sposób je naśladować / dopełniać.

Nie jestem profesjonalnym sprzedawcą. Czy mogę zamieścić u Was ogłoszenie?

Jak najbardziej – na Patynie swoją ofertę prezentować może każdy miłośnik pięknych przedmiotów, niezależnie od ich liczby. W odpowiedzi na potrzeby zarówno profesjonalnych sklepów, jak i posiadaczy niewielkich kolekcji, przygotowaliśmy dla Ciebie profile Sklepu i Sprzedającego.

Czym różni się konto Sprzedającego od konta Sklepu?

Posiadając profil Sklepu możesz promować swoją markę przy pomocy własnej strony. Po akceptacji konta przez Patynę dodawane przez Ciebie ogłoszenia nie podlegają weryfikacji administratora. Dla Sklepów przygotowaliśmy również atrakcyjne plany promocyjne i edukacyjne –szczegóły znajdziesz w naszym Regulaminie.

Konto Sprzedającego zakładasz automatycznie poprzez uruchomienie odpowiedniej opcji na koncie Klienta. Ogłoszenia Sprzedającego muszą być każdorazowo akceptowane przez Administratora Patyny, nie posiada on również własnej strony.

Niezależnie od rodzaju konta, przedmioty Sprzedającego i Sklepu są prezentowane na łamach Patyny w jednakowy sposób.

Więcej informacji na temat rodzajów konta znajdziesz na stronie www.patyna.pl/sprzedawaj.

Nie znam wartości przedmiotów, które posiadam - czy pomagacie w ich wycenie?

Oczywiście! Z myślą o sprzedawcach, potrzebujących pomocy w katalogowaniu i wycenie oferowanych przez siebie przedmiotów, stworzyliśmy usługę pomocy eksperckiej. Możesz poprosić o nią w momencie dodawania przedmiotu do naszej bazy poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxu.

Cena za powyższą usługę doliczana jest po transakcji jako dodatkowa prowizja (dla przedmiotów oferowanych u nas na wyłączność) lub po wykonaniu usługi (dla przedmiotów, oferowanych również na innych platformach sprzedażowych).

Oferujemy także wycenę nieuzależnioną od wystawienia przedmiotu na Patynie. 

Więcej na temat dedykowanej wyceny i katalogowania przeczytasz w punkcie 8. Regulaminu serwisu.

Jakie są zalety katalogowania przedmiotów na łamach Patyny?

Usługa dedykowanej wyceny i katalogowania cieszy się ogromną popularnością wśród naszych stałych sprzedawców, którzy niejednokrotnie przekonali się, że wartość ich przedmiotów jest znacznie wyższa, niż zakładali. Jednocześnie dzięki dokładnej metryce, stworzonej przez eksperta, kupujący wie, że wartość przedmiotu ma uzasadnienie.